Alman STORZ teknolojisi ve ASYA FİZİK TEDAVİ İŞBİRLİĞİ İLE ESWT PENDİK’TE

ESWT(Extracorporeal Shock Wave Therapy)

ESWT Nedir?

ESWT, kısaca şok dalga tedavisi, vücut dışında oluşturulan şok (basınç) dalgalarının çelik başlı bir aplikatör vasıtası ile vücudun istenilen bölgesine odaklanmasına dayanan girişimsel olmayan yeni bir tedavi şeklidir. Şok dalgaları yüksek basınçlı ses dalgalarıdır. Böbrek taşını kırmak amacıyla geliştirilen bu tedavi şekli topuk , dirsek ve omuz gibi kas iskelet sistemi ağrılarında kullanılmaktadır.

ESWT Nasıl Etki Eder?

Bu yöntem rahatsızlığın olduğu bölgede kanlanmayı arttırarak, vücudun kendi iyileştirici mekanizmalarının devreye girmesini sağlamaktadır. Ayrıca hasar gören tendon ve dokuların rejenerasyonunu sağlayarak iyileşmeyi oluşturur

Hangi Hastalıklarda Kullanılır?

ESWT Tedavisi (Topuk dikeninden %85 başarı oranına sahiptir.)

Epin Calcanei (Topuk Dikeni) : Uzun süre ayakta kalanlarda, osteoporozlu hastalarda, bazı romatizmal hastalıklarda, yüksek topuklu ayakkabı giyenlerde ve uzun süreli yürüyüş yapanlarda,

Lateral ve Medial Epikondilit (Tenisçi ve Golfçü Dirseği): El bileğinin aşırı kullanımı sonucu dirseğin iç ve dış yanında ağrı oluşmasında,

Kalsifik Omuz Tendiniti (Omuz Ağrısı): Genellikle orta yaşlarda sık görülen, nedeni tam olarak bilinmeyen omuz çevresindeki tendonların herhangi birine kalsiyum depozitlerinin birikmesi ile oluşan yangı nedeni ile gelişen omuz ağrısı ve hareket kısıtlılığında,

Diğer Uygulama Alanları: Omuz sıkışması sendromu, kaslardaki ağrılı tetik noktalar (fibromyalji), kronik tendon zorlanmaları ve kaynaması gecikmiş kırıklarda uygulanmaktadır.

Özellikle sporcu sağlığı merkezlerinde akut ağrılar ve künt yaralanmalarda etkili ve çabuk sonuç alınan bir tedavi şekli olarak uygulama alanı bulmuştur

ESWT Nasıl Uygulanır?

ESWT tedavisinin yumuşak doku seanslarında uygulama süresi yaklaşık 5–20 dakikadır. 3-5 seans yapılmaktadır. 3-7 gün ara ile yapılan toplam 3-5 seans sonrasında yüksek oranda iyilik hali olup 4–6 hafta içerisinde ağrı ve şikâyetler büyük oranda ortadan kalkarak hastanın yaşam kalitesi artmaktadır.

ESWT Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

ESWT ağrısızdır ve anestezi gerektirmez. Hasta ayaktan tedavi olur; hızlı ve olumlu sonuç alınır. Hasta için bu tedavi yöntemi ulaşılır olmakla birlikte ekonomik bir tedavi yöntemidir. ESWT tedavisinin ciltte oluşan hafif kızarıklık ve şişlik dışında önemli bir yan etkisi bulunmamaktadır. Hastalar tedavi seanslarından sonra günlük işlerine devam edebilirler. Anestezisiz, ilaçsız ve kısa sürede % 80-90 oranında kalıcı iyileşme sağlanan günümüzde uygulanan en son teknolojik yöntemdir

ESWT Kimlerde Uygulanmaz?

ESWT tedavisi, hamilelerde, kanserli hastalarda ve kalp pili bulunanlarda, henüz gelişimini tamamlamamış kemiklerde ve baş-boyun ve sinirlere yakın bölgelere kesinlikle uygulanmaz.

Başarı oranı nedir?ESWT tedavisi, topuk dikeninde % 85, tenisçi ve golfçü dirseğinde % 70, omuz kireçlenmesinde % 80 başarı oranına sahiptir.

Hasta Ne Zaman Etkisini Fark Eder ?

İlk seanstan itibaren 1 haftalık süre içerisinde ağrılarda azalma görülebilir. Eswt tedavisinde amaç ağrının geçici olarak giderilmesi değil, kalıcı olarak bir tedavi sağlamaktır.

ESWT’nin Güvenilirliği

Amerika’da 1997 yılından beri Topuk Dikeninde, 2000 yılından bu yanada Tenisçi dirseğinde FDA (Amerikada kullanım için gerekli olan izin) onayı alınmıştır. Bundan sonra ESWT Tedavisi artık tüm Dünya’nın kabul ettiği bir tedavi olarak onaylanmış ve kliniklerindeki yerini almıştır. Ülkemizde pek çok klinikte uygulanan bu tedavinin, hastaya bir yan etkisinin olmaması, maliyetinin düşük olması, hastanın iyileşmesini hızlandırması, uzun süre ilaçlı tedaviye veya cerrahi tedaviye gerek kalmadan iyileşme sağlaması nedenleri ile daha da yaygınlaşacağını düşünmekteyiz

ESWT YÖNTEMİ İLE TOPUK DİKENİ TEDAVİSİNDE DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR:

TEDAVİ 3 SEANS SÜRMEKTEDİR. BAZI DURUMLARDA SEANS SAYISI 5 OLABİLİR

TEDAVİYİ TAKİP EDEN İLK GÜNLERDE TOPUK BÖLGESİNDE GEÇİCİ BİR AĞRI ORTAYA ÇIKABİLİR. BU DURUMDA DOKTORUNUZUN VERECEĞİ AĞRI KESİCİ VE ÖDEM GİDERİCİ İLAÇLARI ALMAYI UNUTMAYINIZ.

TOPUK AĞRISINI TETİKLEYEN VE TESPİT ETTİĞİNİZ AKTİVİTELERDEN UZAK DURUNUZ. (UZUN YÜRÜYÜŞLER, BAZI SPORTİF AKTİVİTELER, DANS VB GİBİ)

FAZLA KİLO TOPUK DİKENİ OLUŞUMUNDA ASLİ BİR ETKEN OLUP BİR SÜRE İÇİN KAYBOLAN AĞRILARINIZIN NÜKS ETMESİNE SEBEP OLUR. BU SEBEPLE MUTLAK SURETTE FAZLA KİLOLARINIZI VERİNİZ . BU AMAÇLA PROFESYONEL YARDIM ALMANIZ GEREKİYORSA ALINIZ.

ESWT SONRASI 10-15 DAKİKA SÜRE İLE GÜNDE 2-4 KEZ TOPUĞUNUZA SOĞUK UYGULAMA YAPMALISINIZ. (BUZ TORBALARI VEYA JEL PAKETLER İLE)

EVDE ÇIPLAK AYAK YÜRÜMEYİNİZ. EV İÇİNDE TERCİHEN KAVUÇUK BANYO TERLİĞİ VEYA İÇİ YUMUŞAK VASIFTA TERLİKLER KULLANABİLİRSİNİZ.(ORTOPEDİK DEĞİL)

EV DIŞINDA AYAKKABILARINIZIN İÇİNDE UZUN SÜRELİ SİLİKON TOPUK YASTIĞI KULLANMALISINIZ.

ESWT ‘E TAM CEVAP ALINAMAZSA DİRENÇLİ VAKALARDA İLAVE TEDAVİ YÖNTEMLERİ GEREKEBİLİR. BUNLAR; TOPUĞA DEPO ETKİLİ STEROİD ENJEKSİYONU( İĞNE TEDAVİSİ ), PRP TEDAVİSİ VE CERRAHİ TEDAVİ ( AMELİYAT ) OLARAK SIRALANABİLİR.