HİLTERAPİ YÜKSEK YOĞUNLUKLU LAZER TEDAVİSİ

Lazer ışını nedir?

Lazer ışını ile ilgili teorik temeller 20 yüzyılın başlarında Albert Einstein tarafından atılmıştır. Aslında bir kısaltma olan lazer kelimesinin açılımı, “Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation”dur.

Terapötik lazer

Sanayiden, cerrahi uygulamalara kadar birçok alanda farklı amaçlarla kullanılan lazer ışınının tıp alanındaki ilk kullanımı 1960’lı yılların başlarında Teodore Maiman tarafından yapılmıştır. Bu dönemlerde kullanılmaya başlanan ve geçerliliği günümüzde hala devam etmekte olan medikal soğuk lazer uygulamaları, ağrı kesici, doku yenileyici gibi etkileri sebebiyle tercih edilmektedir. Ancak düşük seviye lazer terapi ya da Sınıf IIIb lazer olarak da adlandırılan bu tedavi yöntemi, insan vücudunun derinine kadar etkili olamayan ve çıkarması beklenen etkileri uzun tedavi seansları sonrasında ortaya çıkarabilen sistemlerdir.

Yüksek yoğunluklu lazer (HİLTERAPİ)

1990’lı yılların başında ise, Sınıf IV lazer de denilen yüksek yoğunluklu lazer ışınlarının terapötik etkileri keşfedilmiş ve kas iskelet sistemine ait problemlerde güvenle kullanılmaya başlanmıştır. 1064 nm gibi yüksek bir dalga boyu olan yüksek yoğunluklu lazer cihazları, soğuk lazerlerden farklı olarak Nd:YAG diye adlandırılan bir kaynak yapısına sahiplerdir. Gücü soğuk/klasik lazerlere oranla yaklaşık 50 kat daha fazla olan bu sistem, istenildiğinde vücudun yaklaşık 6-12 cm derinine kadar inebilen tutarlı ve polarize bir enerji göndermektedir. Ağrılı durumlarda etkinliği %90lara ulaşabilmektedir. Uygulama sayısı hastalığın durumuna göre aralıklı olarak 5-10 seans arası değişebilmektedir.

Yüksek yoğunluklu lazerin etki yolu

Yüksek yoğunluklu lazerin insan dokusu üzerinde belli başlı birkaç etkisi bulunmaktadır:

• Ağrı kesici etkisi

• Dolaşım artırıcı etkisi

• Antienflamatuar (ödem azaltıcı) etkisi

• Doku yenileyici etkisi

• Kas gevşetici etkisi

Var olan teknolojisi gereği yüksek yoğunluklu lazer bu etkileri birkaç dakika gibi kısa bir sürede ve derin dokuda ortaya çıkarabilme yetisindedir

Tedavi sırasında ne hissedilir?

Tamamen ağrısız olan bu tedavi yöntemi sırasında hasta genellikle hiçbir şey hissetmez. Yapılan uygulamanın türüne göre hafif bir ılıklık hissi olabilir. Yöntemin uygulaması sırasında dikkat edilmesi gereken en önemli şey, uygulamanın doğru bölgeye ve doğru şekilde yapılmasıdır. Bu sebeple uygulamanın profesyonel bir kullanıcı tarafından yapılması önemlidir.

Tedavinin bir zararı var mıdır?

Tamamen yan etkisiz olan bu tedavi yönteminin uygulaması sırasında, hastanın ve kullanıcının koruyucu lazer gözlüğü kullanması zorunludur. Lazer ışını direkt olarak göze geldiği zaman korneaya zarar verebilir. Kanser teşhisinin varlığında cihaz kullanılmamalıdır. Elbiseler üzerinden uygulama yapılamaz ve dövmeler üzerinde kullanılmamalıdır. Ayrıca gebelik ve cillte yara mevcudiyeti tedaviye engeldir.

Hangi hastalıklarda kullanılır

• Ağrılı omuz hastalıkları