KURU İĞNE TEDAVİSİ

veya diğer ismi ile İMS (intramusculer stimulation) Kanada’lı Dr. Gunn tarafından geliştirilmiş olan bir ağrı tedavisi yöntemi olup ağrılı kas spazmlarının tedavisi için uygulanır. En sık kullanım alanı miyofasiyal ağrı sendromu, fibromyalji veya halk arasında kas romatizması diye adlandırılan ağrılı tablodur.

Kas ve iskelet sistemindeki birçok ağrılı olayın sebebi stres, zorlama, fıtık vb ağrılı hastalıklar sebebiyle kasılmış ve kısalmış kaslardır. Spazm ile sertleşen kaslar ağrılı bir hal alır. Ağrı yeniden bir spazm doğurur. Tedavi edilmediğinde artan ‘spazm ve ağrı kısır döngüsü’ hastayı kilitler, hareket esnekliği kaybolur ve ağrılı tutukluklara yol açar. Kısalmış ve gergin kasların içinde tetik nokta denen ve halk arasında kulunç diye bilinen ağrılı sertlikler gelişir.

Kuru iğne tedavisi, güvenli, yan etkisi olmayan, tedavi edici ve zararsız bir yöntemdir. İğne, herhangi bir ilaç içermediğinden, bu ismi alır. Bu sebeple alerjik reaksiyonlar, ilaç etkileşimleri ve yan etkiler görülmez.

TEDAVİ SÜRESİ

Kuru İğne Tedavisi, hekim tarafından hastanın muayenesi yapılıp tanısı konduktan sonra, belli seanslar halinde tek başına veya diğer tedavilerle birlikte planlanır. Tedavinin süresi, yani kaç seans olacağı, problemin bulunduğu vücut bölgesinin genişliğine, rahatsızlığın ne kadar eski olduğuna, hastanın yaşına, başka hastalıkların eşlik edip etmediğine göre değişiklik gösterir. Bazen tek bir seans yeterli olabilmektedir. Fakat en sık haftada 1-2 seans olmak üzere toplam 3-5 seans olarak planlanır. Nadir durumlarda 8-10 seansı bulabilir. Tedavide başarı oldukça yüksektir(%92-95) ve sonuçlar yüz güldürücüdür.

ETKİLİ OLDUĞU AĞRILI RAHATSIZLIKLAR

Baş ağrıları

Boyun ağrısı

Sırt ağrısı

Bel ağrısı

Tenisçi dirseği ve golfçü dirseği

Donuk omuz (omuzun hareket kısıtlılığı) ve diğer omuz ağrıları

Kas spazmları

Duruş bozukluğuna bağlı ağrılar

Fibromiyalji

Miyofasiyal ağrı sendromu

Tendinit (el, dirsek, omuz, topuk, kasık)

Diz ağrısı (Kondromalazi patella)

Kalça ağrıları (Adduktor spazm, kapsülit)

Genellikle hastalar hatta hekimler bile bu gidişi basit bir kas ağrısı gibi yorumlayıp uzun süre geçiştirmeye çalışırlar veya kas gevşetici ilaçlarla çözüm ararlar. Sorun çözülmezse yaşam kalitesi belirgin şekilde düşer. Bu duruma gelen hastalardan tipik olarak’ gezmediğim hastane, bölüm, doktor kalmadı, bir türlü düzelemedim’ yakınmasını çok duyarız.

UYGULAMA YÖNTEMİ

Kuru iğne tedavisi, farklı uzunluklardaki çok ince iğnelerin spazm olan kaslardaki ağrılı tetik noktalara batırılarak spazmın çözülmesi yöntemidir. Hasta iğneyi genellikle hissetmez. Bu sebeple iğne fobisi olan hastalara da uygulanabilir. Akupunkturda bu tip iğneler 20 dakika kadar bölgede kalırken kuru iğne uygulamasında bu süre birkaç saniye bazen birkaç dakika ile sınırlıdır. Genelde bir kanama olmaz ve ürken hastalar bu sebeple kan görmezler. Hamilelerde belli koşullarda uygulanabilir. Uygulamanın alt yaş sınırı 12-15’dir.